Javítási történetek

 

Ezért ne "JAVÍTS" házilag!

avagy a "szaki" nem szakember.

- Nagy Zsolt Szervizvezető írása  -


2002 óta sok „házi javítást" láttam a fogtechnika területén. Szeretnék kiemelni néhány történetet, és felhívni a figyelmet: az olcsóbb miért is drágább a végén, ha házilag próbálkozik valaki?

A történetek valós, megtörtént események. Előfordulhat hogy valaki magára ismer, de én név nélkül sztorizok, mert senkit nem szeretnék lejáratni, megbántani. Csak arra törekszem, hogy tanuljunk más hibájából.

Ne halogassa a javítást!

Ha Önnek is 2 mikromotorja van, vagy a mikromotorjához 2 egyenes darabot vásárolt, akkor úgy érezheti, bebiztosította magát a folyamatos üzemmódra. Ez azonban csak akkor igaz, ha az egyik meghibásodásakor azonnal elküldi szervizünkbe az elromlott kézidarabot!

Nem egyszer fordult már elő, hogy a fogtechnikustól egyszerre 2 rossz mikromotort/kézidarabot kaptunk erélyes, sürgető üzenettel a csomagban. Amikor telefonon a meghibásodás időpontjára rátértünk, egytől-egyig az derült ki, hogy az egyik motor már fél éve rossz, csak sajnos közbevágott Pató Pál a javíttatási tervek fontolgatása során.

Mi átlagosan 2 napra vállaljuk a fogtechnikai mikromotorok javítását, hiszen a leggyakoribb alkatrészeket raktáron tartjuk. Azonban előfordulhat bármi - egy betegség, egy már betervezett, lemondhatatlan külső munka -, ami miatt 1-2 napot csúszhat a javítás. És mikor szokott így járni az ember, amikor a legsürgősebb lenne neki valami.  

Ne halogassa tehát a javítást addig a pontig, amikor már tegnapra is késő!


Miért NE portalanítson puszterrel?

Kézenfekvőnek tűnhet, de ne próbálja meg a mikromotort puszterrel portalanítani! Nem egy mikromotor került már emiatt munkaasztalunkra. Sok fogtechnikus nem is tudja, hogy a mikroszemcséket nem képes megállítani a burkolat. A puszter nagy nyomású levegője a forgó alkatrészek felé préseli a porszemcséket. Minden egyes fújásnál egyre beljebb és beljebb kerülnek a szemcsék a motorházban. Végül megtalálják az érzékeny csapágyat, és forgás közben menthetetlenül károsítják azt. Ugyanígy megtámadják a motor elektronikáját is, és az ártalmatlannak tűnő fújkálásból vaskos javítási összeg kerekedik...

Hogyan tisztítsa tehát a mikromotort szakszerűen?

Ha hosszú élettartamot szeretne, akkor egy sűrűbb szőrű kis kefével takarítsa le róla a port. Ha levehető az orrkúp is, akkor pedig vegye le, és rázza ki belőle a port. Így nem juttatja a csapágyba a szemcséket, és sokáig örülhet kedvenc munkaeszköze működésének.

Hogyan takarítottunk meg 18.000 Ft-ot fogtechnikus ügyfelünknek?

Technikusunk fogtechnikai mikromotorjának befogó pofája nem funkcionált megfelelően. Mivel így nem lehet vele dolgozni, hívott egy szervizest. "Kontér Feri" rögtön cserélni akarta a befogó pofát, mondván, elkopott. Az új befogópofa ára 18.000 Ft. A fogtechnikus a mi véleményünket is kikérte, hátha tudunk jobb árat adni.

Mi a szokásos módon, szétszereléssel - ultrahangos tisztítással kezdtük meg a munkát a mikromotoron. Amikor a tisztítás után tesztelni kezdtük, semmi problémát nem találtunk. Úgy képzelje el, hogy a befogó pofa tökéletesen működött! Tehát nem kopott, csupán szennyezett volt az alkatrész!

Nem új mikromotorról beszélünk, de pusztán egyetlen alapos, szakszerű tisztítással FÉL ÉVVEL meghosszabbítottuk a befogópofa élettartamát. Így megspóroltunk a fogtechnikusnak 18.000 forintot! 

Látja, nem mindegy, kire bízza féltett munkaeszközét!

 

Hogyan lett 5.000 forintból 187.000 javítási díj Mekk Elek miatt?

Adott egy technikus és az Ő komoly, felső kategóriás vákuum keverője a Twister Venturi.

A PROBLÉMA: A sűrített levegős csatlakozásnál állandóan szökik a levegő, sziszeg, zavarja technikusunkat, ami érthető.

Arra jár Mekk Elek, aki felajánlja, hogy hipp-hopp megoldja a gondot, el is viszi magával. Szétszedi…, de mint említettem, a készülék rendkívül precíz, például egy szenzor figyeli a vákuum értékét. A keverő megbontásakor erre fokozott figyelmet kell fordítani. Na, ezt „szak”emberünk egy az egyben kiszakította, ezzel a keverőnk „agyhalott” lett, bekapcsoláskor csak sípol. 

Ezután az ország nyugati részéből hozzánk küldték a készüléket. Két hét utánajárás, e-mailezés, telefonálás a készülék gyárába, már az alkatrész gyártóval is felvettük a kapcsolatot, de csak komplett panel cserével tudtuk orvosolni a hibát ami 187.000 Ft-ba fájt!

Amennyiben hozzánk fordul a fogtechnikus a sziszegéssel, kb. 5.000Ft lett volna a javítás és nem 187.000!

Konzekvencia: A suszter maradjon a kaptafánál.

Mínusz 182.000 Ft: na ezért ne csináld házilag! 


"Csapágy van bármely csapágy boltban"

 

A leggyakrabban jelentkező probléma elérte technikusunkat is: csapágyas lett a mikromotor. Telefonon előzetes árajánlatot kért 2 csapágy cserére. Kb. 20.000 Ft lett volna a 2 csapágy csere, ultrahangos tisztítással, szabályozással, de végül nem jelentkezett.  

2 hét múlva csöng a telefonom, hogy mégiscsak behozná a motort. Érkezésekor bűnbánóan elsorolta, hogy szétszedte a motort, és egy mezei csapágy boltban vásárolt csapágyakat szerelte bele. Ám az első használatnál kiderült, bizony rosszabb lett mint volt, mert már remegett is motor.

Szétszerelve kiderült, hogy a csapágy méretre ugyan stimmelt, de fordulatszám tartományban és terhelhetőségben nem. Ez viszont csak a “kisebb” probléma volt, ugyanis a forgórész  tengely elgörbült. Ez a szakszerűtlen csapágy eltávolításnak volt köszönhető. Mivel ez soha nem lesz újra egyenes és 35.000 fordulatnál mindig ütni, rázni fog, a forgórész ...KUKA!!!

 

Új gyári forgórész 107.000 Ft
Mínusz 107 ezer forint, na ezért ne csináld házilag!

 

Ön járt már így? Avagy, óda a fogtechnikai motorhoz :-)

 

Napsütéses szerda délután 

Napsütéses szerda délután
halmokban áll a munka az asztalán…
Egyszer csak a mikromotor
furcsán, gyanúsan zakatol!

Kapcsolgatja, de hiába,
megáll a motor a munkába’.
„Szerelőmet rögtön hívom!
nehogy csütörtököt mondjon…”

Csütörtökön délelőtt
a motorért el is jött.
Majd pénteken telefonál,
az alkatrészt hétfőn hozná.

Az új alkatrészt, ha nem késik,
beszerelik, kicserélik.
Kedden visszahozza a motort,
Hűha, ez majdnem egy hét volt!

„Máshogyan vajh’ nem lehetne?”
Következő hogy tetszene?

Napsütéses szerda délután
halmokban áll a munka az asztalán…
Egyszer csak a mikromotor
furcsán, gyanúsan zakatol!

„Felhívom az új szervizest,
küldje a futárt egyenest!”
Míg a futár megérkezik,
csomagolja, megcímezi.

A légpárnás borítékba
saját címét is beírja.
Hamar csenget is a futár,
Szervizünkig meg sem áll!

Csütörtökön délelőtt
a motor már meg is jött,
Szétszereljük a kis drágát,
Feltárjuk minden hibáját.

Javítási tervet gyúrunk,
amivel Önt fel is hívjuk.
Elfogadja a javítást?
Megkezdjük a karbantartást!

Azon nyomban megszereljük,
Csupán egy nap, s máris küldjük!
Még csak péntek van, és újra
kezében kedvenc mikromotorja!

 :-)

Összegezzük:

 

  • 5000 Ft kiszállás helyett csupán Ön csupán 1690-ft- ért 
  • laborja ajtajából adhatja fel a hibás mikromotort!
  • 6 nap javítás helyett mindössze 2 nap múlva már újra dolgozhat nélkülözhetetlen eszközén! 

 

Önnek tehát elromlott a fogtechnikai motorja.
Ha holnapután újra szüksége van rá, hívjon minket bizalommal, segítünk! 

Nagy Zsolt
Szervizvezető
+36 30 826 07 48 

 

Elsősorban a következő fogtechnkikai mikromotorokat javítjuk: 

KaVo motorok közül:

KaVo K9 950, KaVo K9 4930, 4932, 4933, 
KaVo K10 4950
KaVo K4 4914
KaVo K4 Plus 4912
KaVo K11 4990
KaVo K12 4940
KaVo K POWERgrip 4941
KaVo K-ERGOgrip

W&H motorok közül:

W&H Perfecta LA-66
W&H MF-TECTORQUE 260

NSK motorok közül:

NSK Ultimate XL
NSK Volvere 7
NSK Mio

Marathon Multi 600 SDE-BM50

Forte 100

Nem javítunk Silfradent motorokat alkatrész hiány miatt.


Fogtechnikai mikromotorok, labor turbinák javítása, felújítása és karbantartása

kavo  labor motor

 

fogtechnikaiszerviz.hu